کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی کبود راهنگ

کتابخانه و فعالیتهای فرهنگی
کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی کبود راهنگ

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی خدمات به اعضا و سایر فعالیتهای فرهنگی انجام شده در کتابخانه ایجاد شده است



امام جمعه شهرستان کبودراهنگ: توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های ضروری مدیران باشد امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مطرح کرد: توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های ضروری مدیران باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ با حضور مسوولان این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه، عمران ذیغمی؛ معاون فرماندار کبودراهنگ با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ در سومین دوره جشنواره رضوی و هفته کتاب، اظهار کرد: کتابخانه شهید نوژه به عنوان یکی از بهترین کتابخانه‌های عمومی شهرستان با 13 هزار جلد کتاب و 800 نفر عضو، خدمات فراوانی را در حوزه کتابخوانی به مردم پایگاه هوایی نوژه ارائه می‌کند.
وی برنامه‌ریزی هدفمند، فرهنگ‌سازی جهت بهره‌گیری از منابع و فضای کتابخانه، استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغ و توسعه کتابخوانی و بهره‌گیری از منابع موجود جهت تحقیق و پژوهش را از ظرفیت‌های قابل استفاده کتابخانه‌ها برشمرد.
زیغمی، افزود: کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ با دارا بودن 3756 متر مربع فضای کتابخانه ای، 6514 نفر عضو فعال، 117500نسخه کتاب و سرانه کتاب به ازای هر 100 نفر 90 جلد می‌باشد که از نظر کیفیت و کمیت منابع در سطح مطلوبی قرار دارد.
در ادامه امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان کبودراهنگ با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مردم به ویژه مدیران و کارمندان ادارات به موضوع کتاب و کتابخوانی افزودند جهت توسعه فرهنگ اجتماعی در جامعه و پیشرفت در زمینه های علمی و اقتصادی نیازمند هستیم که به موضوع کتابخوانی به عنوان یک مسئله بسیار مهم توجه ویژه گردد.
در ادامه جلسه سید جواد معینی عنوان کرد: در هفته کتاب سال جاری کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی و کتابخانه ثامن ائمه اکنلو به عنوان کتابخانه‌های نمونه فرهنگی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی معرفی شدند.
معینی در ادامه تصریح کرد: در شهرستان کبودراهنگ 11 باب کتابخانه نهادی و 2باب کتابخانه مشارکتی فعالیت می‌نمایند که تمامی این کتابخانه‌ها با دارا بودن بخش‌های کودک مستقل و منابع جذاب برای کودکان نقش موثری در جذب خانواده‌ها به کتابخانه‌های عمومی ایفا می‌کنند.
معینی در ادامه داد، در حوزه خیرین بیش از 6هزار جلد کتاب به ارزش 60میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا گردیده و هزینه تعمیرات کتابخانه های شهرستان به مبلغ 150 میلیون ریال توسط خیرین نیکوکار تامین شده است.

  • جمشید چایانی - فرشته پیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی