کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی کبود راهنگ

کتابخانه و فعالیتهای فرهنگی
کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی کبود راهنگ

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی خدمات به اعضا و سایر فعالیتهای فرهنگی انجام شده در کتابخانه ایجاد شده است

انجمن کتابخانه های عمومی کبودراهنگ

شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۹ ق.ظ



فرماندار کبودراهنگ، عنوان کرد: مشارکت پرشور مردم کبودراهنگ در جشنواره رضوی قابل تقدیر است در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ صورت گرفت: تقدیر فرماندار از عملکرد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در جشنواره رضوی.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، حجت‌اله مهدوی؛ فرماندار شهرستان کبودراهنگ در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ به نقش کتاب و کتابخوانی در زیبا جلوه دادن زندگی تاکید کرد.

وی گفت: با اشاره به جایگاه والای کتابخوانی درجامعه افزود: برای دانستن اهمیت موضوع کتابخوانی درجامعه، باید به فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص توجه کرد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ، ادامه داد: هدف مشترک اعضای انجمن شهرستان کبودراهنگ فراهم کردن بستر لازم برای ارتقاء فرهنگ و سرانه مطالعه دربین مردم است و باید برای رسیدن به این هدف همه زیر ساخت‌های حوزه کتابخوانی، منابع و امکانات را ارتقاء داد.

وی برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی جهت بهره‌گیری از منابع مکتوب و فضای کتابخانه و استفاده از فضای مجازی جهت تبلیغ و توسعه کتابخوانی و بهره‌گیری از منابع موجود جهت تحقیق و پژوهش را از ظرفیت‌های قابل استفاده در این حوزه برشمرد.

مهدوی در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی عوامل برگزاری هشتمین دوره جشنواره رضوی، افزود: با توجه به کمیت بسیار درخشان این جشنواره امیدواریم شاهد اثرات کیفی آن در زندگی مطالعه کنندگان آثار مربوطه باشیم.

در ادامه دکتر عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال، بیان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی مردم با زندگانی پر برکت حضرت امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه(سلام الله علیها) و احمد بن موسی(علیه السلام) به چهار شیوه مکتوب، نقاشی، آنلاین و پویش مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۴۵ هزار نفر در استان همدان در این جشنواره شرکت کردند که شهرستان کبودراهنگ با حمایت مسئولین شهرستان و زحمات کتابداران با رشد 154 درصدی نسبت به سال گذشته و مشارکت8984 نفر در این زمینه با عملکردی بسیار مطلوب یکی از بهترین شهرستان‌ها در برگزاری این جشنواره بود.

سید جواد معینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ نیز ضمن اشاره به فعالیت 13 کتابخانه نهادی و مشارکتی در این شهرستان افزود: از این تعداد کتابخانه 6باب شهری و 7باب روستایی است.

وی تصریح کرد: در این شهرستان 7789 نفر در کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی عضو هستند که سرانه شهرستان در این زمینه 2/6 درصد جمعیت شهرستان می‌باشد که این سرانه از میانگین استانی و کشوری بالاتر است و شهرستان کبودراهنگ در این شاخص رتبه اول استان را دارا می‌باشد.

معینی عنوان کرد: در کتابخانه‌های عمومی شهرستان 117581 جلد کتاب وجود دارد که سرانه کتاب در این شهرستان 93 جلد برای هر 100 نفر است.

  • جمشید چایانی - فرشته پیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی