کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی کبود راهنگ

کتابخانه و فعالیتهای فرهنگی
کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی کبود راهنگ

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی خدمات به اعضا و سایر فعالیتهای فرهنگی انجام شده در کتابخانه ایجاد شده است

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

عنوان کتاب

ردیف

برای ترلان

1

بهتر بنویسیم

2

پرسشهای اساسی فلسفه

3

پرندگان زرد

4

جمهوری علوی

5

چشمه روشن :دیداری با شاعران

6

چگونه فیلسوف شویم

7

حماسه چارزبر

8

خوراک و تاریخ

9

خوشبختی در پیش رو دین یهود

10

رستاخیز کلمات

11

روایت یکمرگ در خانواده

12

کاربرد اینترنت در علوم سیاسی

13

زنده رود در تکریت

14

سرباز کوچک امام ، خاطرات آزاده مهدی خواه

15

سیصد و بیست و پنج

16

صحنه آرایی در عکاسی

17

صید قزل آلا در امریکا

18

71 نکته عکاسی بی کم و کاست

19

فلسفه فرهنگ

20

فیلسوف چیست

21

کاملترین مرجع کاربردی   پی ال سی

22

مارک دو پلو : مجموعه ای از سفرنامه ها و عکس ها

23

مارمولک سیاه

24

ماهیت انسانی قیام امام حسین

25

مسیحیت

26

مسیر زرد

27

مصلح جهانی و مهدی موعود

28

مقدمه ای برمراحل خلق و تولید ادبیات کودکان

29

هنر خوب ماندن

30

هنر مفهومی

31

و اکنون ما در راهیم

32

یوگا در ایران

 

33

 



  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۳۱
ارديبهشت

  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۳۱
ارديبهشت


ساعت کاری کتابخانه در ایام ماه مبارک رمضان به شرح ذیل است:

                              شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی19:00
                                      پنجشنبه ها از ساعت 8:00 الی 13:00

 

  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۳۱
ارديبهشت

  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۲۵
ارديبهشت
  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۲۲
ارديبهشت

  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۲۲
ارديبهشت

         

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

 

بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

 

در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

 

این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

 

نحوه دریافت منابع و پرسشنامه

 

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

 

همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.

 

نحوه شرکت در مسابقه

 

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند. پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (۲، ۳، ۴، ۵ نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود و تکمیل مشخصات فردی (مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامی است.

 

همچنین ۲ روش برای شرکت کودکان در مسابقه پیش بینی شده است؛

 

روش اول: تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک

 

روش دوم: ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت کنندگان

 

شرکت کنندگان در هر ۲ روش باید صفحه مربوط به بخش معرفی شده و یا تصویرسازی شده از کتاب را قید کنند. به این ترتیب کودکان می‌توانند با کمک والدین خود، توضیحات اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... را با استفاده از گوشی‌های موبایل، ضبط و در سامانه جشنواره که متعاقبا اعلام خواهد شد با هشتگ #کتابخوانی_رضوی بارگذاری کنند.

 

مهلت و نحوه ارسال پاسخنامه ها

 

شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشورتحویل دهند


  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۱۷
ارديبهشت

                           


زایو

نویسنده: مصطفی رضایی کلورزی

ناشر: کتابستان معرفت

تعداد صفحات: ۲۹۲

«سال ۲۰۴۱ میلادی است، ویروس «Zi.O» جهان را فرا گرفته و هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد. نسل بشریت رو به انقراض است و انسان در برابر شیوع گسترده این ویروس تسلیم شده است اما ...»

موضوع انسان‌های آینده و جهان آن‌ها همواره برای انسان‌ جذاب و هیجان انگیز بوده است. تخیل و تصور در مورد آیندۀ‌ جهان و سرنوشت انسان مدرن، از سال‌ها پیش پایش را به دنیای قصه و داستان باز کرده است و به دلیل جذابیت این موضوع، نویسندگان بزرگی در آثارشان به آن پرداخته‌اند.

آینده و فرجام جهان از موضوعاتی است که در متون دین اسلام و به ویژه تعالیم مذهب شیعه دارای مطالب و مباحث جدی و مهمی است؛ اما در در دنیای هنر، این غرب و به ویژه آمریکا است که همواره در آثار خود، لیبرالیسم را به عنوان منجی جهان معرفی می‌کند.

زایو رمانی است که وارد محدودهای شده که پیش از این فقط غرب و هالیوود از آن سخن میگفتند. رمانی آینده نگرانه که از تحولات بنیادی در مناسبات جهانی به ویژه در منطقه جنوب غرب آسیا (خاور میانه) و حتی نظام ایالات متحده آمریکا سخن میگوید.

زایو چهره ایران و جهان در آیندهای نسبتاً دور را روایت میکند. داستانی که قهرمان اصلی آن یک دانشمند ایرانی است؛ خیلی‌ها عقیده دارند ساخت و انتشار این ویروس مرگبار به عمد صورت گرفته است. آنها میگویند یک توطئه پشت قضیه است. میگویند از زمانی که جهان در آستانه انقلاب بزرگ قرار گرفت، این ویروس مشکوک گسترش یافت.

اکنون در سال ۲۰۴۱ بیشتر کشورهای دنیا خطر را حس کرده و با تشکیل گروههای بینالمللی، برای مبارزه با ویروس زایو در تلاش اند. در این میان دولت ایران از یک ویروس‌شناس خبره به نام دکتر علی پارسا دعوت میکند تا در یک مأموریت ویژه، برای کشف نمونه و خنثیسازی ویروس به یک گروه ویژه بین المللی بپیوندد. او همراه این گروه به سر نخ و اطلاعات شگفتانگیزی دست پیدا میکند؛ اما در این مسیر حوادث و اتفاقات مرگباری پیش روی آنهاست.

 


  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۱۷
ارديبهشت

  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۱۷
ارديبهشت

  • جمشید چایانی - فرشته پیری