کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی کبود راهنگ

کتابخانه و فعالیتهای فرهنگی
کتابخانه عمومی شهید اشرفی اصفهانی کبود راهنگ

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی خدمات به اعضا و سایر فعالیتهای فرهنگی انجام شده در کتابخانه ایجاد شده است

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۳
آبان

طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، به مناسبت روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در روزهای ۲۴ و ۲۶ آبان‌ماه در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود.


                               


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در روزهای ۲۴ و ۲۶ آبان‌ماه در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود.

اجرای این طرح به جز روز پنجشنبه ۲۴ آبان‌ماه، به علت فعالیت تک‌شیفت (نوبت صبح) کتابخانه‌های عمومی کشور در این روز و همچنین به منظور بهره‌مندی حداکثری متقاضیان عضویت در کتابخانه‌ها و سهولت خدمات‌رسانی کتابداران به مراجعان، در روز شنبه ۲۶ آبان‌ماه نیز انجام می‌شود.

در دو روز اعلام شده؛ عضویت در کتابخانه‌های عمومی به صورت سراسری صورت می‌گیرد و هر عضو با ثبت نام در یک کتابخانه امکان استفاده از تمام کتابخانه‌های سراسر کشور را خواهد داشت.

گفتنی است، عضویت خانوادگی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در سایر روزهای سال نیز با پلکان کاهش در هزینه عضویت مواجه خواهد شد که خانواده‌های ۳ نفره، چهار نفره، پنج نفره و بیشتر می‌توانند از این امکان استفاده کنند


  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۲۱
آبان

عضویت رایگان


به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی طرح ثبت نام رایگان در کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان تا تاریخ 1397/08/24 انجام میپذیرد


  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۱۹
آبان

  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۱۹
آبان

  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۱۳
آبان

  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۱۳
آبان

چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی برگزار می‌شود


                                                  


 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنابر اعلام دبیرخانه دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب، همزمان با چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و با بهره‌گیری از تجربیات سه دوره برگزاری این جشنواره، چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی، برگزار می‌شود.

در چهارمین دوره از دوسالانه کارتون کتاب موضوعاتی چون «کتاب و شهر»، «کتاب و زندگی»، «کتاب و خانواده»، «کتاب و کودک»، «کتاب و کتابخانه»، «کتاب و کتابدار»، «کتاب و رسانه»، ‌«کتاب و آینده» مورد توجه قرار گرفته است که بر این اساس هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۱۰ دی ماه ۱۳۹۷ (31 December 2018) خواهد بود و علاقه‌مندان به شرکت در چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس الکترونیکی info@booktoon.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت جشنواره به نشانی www.booktoon.ir مراجعه کنند.

ارسال مشخصات شرکت کننده (نام، نام خانوادگی، آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن تماس) توسط هنرمندان به صورت فایل word الزامی است. آثار ارسالی باید با رزولوشن ۲۰۰dpi  با طول یا عرض ۲۰۰۰pixel  و با فرمت jpg باشد. همچنین آثار برنده جایزه در دوره‌های قبل و یا منتشر شده در کاتالوگ‌ دوره‌های پیشین این جشنواره مورد پذیرش نخواهد بود.

گفتنی است نخستین دوره این دوسالانه در سال ۱۳۸۹، ‌ با حضور کارتونیست‌هایی از ۵۳ کشور برگزار شد و دومین دوسالانه کارتون کتاب در سال ۱۳۹۳با ارسال ۱۳۴۸ اثر از ۴۶۸ هنرمند کارتونیست از ۶۴ کشور و سومین دوسالانه در سال ۱۳۹۵ با ارسال بیش از ۲۱۰۰ اثر از ۷۸۳ هنرمند کارتونیست ۷۴ کشور به دبیرخانه جشنواره، برگزار شد


  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۱۲
آبان

سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با ایام عزاداری اربعین حسینی، از خرید و ارسال چهار عنوان کتاب با موضوع اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کتابخانه های عمومی کشور خبر داد 



                                 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سیدباقر میرعبداللهی با اشاره به اهمیت فرهنگی مراسم اربعین و راهپیمایی عزاداران حسینی، درباره خرید و ارسال «بسته اربعینی» به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، اظهار داشت: همزمان با ایام عزاداری اربعین حسینی در راستای ترویج شعائر دینی و مذهبی و با هدف حمایت فرهنگی از این رویداد عظیم جهان اسلام، چهار عنوان کتاب از عناوین برگزیده و متناسب با این موضوع، خریداری و با عنوان «بسته اربعینی نهاد کتابخانه‌ها» به کتابخانه های عمومی ارسال خواهد شد.

 

وی درباره این بسته فرهنگی توضیح داد: بسته اربعینی نهاد کتابخانه‌ها از چهار عنوان کتاب شامل «حسینی باش» نوشته سیدعلی ابوسعیده موسوی از انتشارات بوستان کتاب قم؛ «به سفارش مادرم: بیست و چند روایت از مأموریتی خانوادگی در عراق» نوشته احسان حسینی نسب، از انتشارات به نشر؛ «به صحرا شدم، عشق باریده بود» نوشته غلامعلی حداد عادل از انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی و «ستون ۱۴۵۳» نوشته مسلم ناصری، از انتشارات مسجد جمکران، تشکیل شده است.

 

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با بیان اینکه مناسبت اربعین، دارای ظرفیتی والا و گسترده برای تبلیغ و ترویج منابع دینی و دعوت مردم به خواندن است، گفت: محتوای این آثار را پژوهش، روایت و رمان شامل شده‌اند و در ارزیابی، انتخاب و خرید این آثار به کتابسازی و پیراستگی ظاهری کتاب، غنا و عمومیت محتوا، خوشخوان و روان بودن ادبیات آنها و نیز تنوع ناشران، توجه شده است.

 

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: اداره کل منابع نهاد، توجه جدی و روشمند به منابع دینی شایسته از نظر ظاهر و مضمون را، فریضه فرهنگی خود می‌داند و کتابداران نهاد را به خواندن و عرضه درست و با انگیزه این آثار به مراجعان، توصیه می‌کند. امید است با ورود این منابع به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، شاهد غنای بیش از پیش این مراکز و رشد و تعالی دینی و معرفتی اعضای کتابخانه ها باشیم


  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۰۲
آبان


  • جمشید چایانی - فرشته پیری
۰۲
آبان

محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود»، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد»، «دعبل و زلفا» و « پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو... و دو داستان دیگر» به عنوان آثار ارائه شده در طرح کتاب‌خوان آبان ماه، معرفی شدند



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان آبان ماه با ارائه کتاب‌های «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، «دعبل و زلفا» نوشته مظفر سالاری و « پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو... و دو داستان دیگر» نوشته فرهاد حسن‌زاده معرفی شد.

 

لازم به ذکر است در طرح کتابخوان ماه، هر ماه ۴ عنوان کتاب از بین کتاب های تازه منتشر شده، برای اقشار و سلایق گوناگون مردم و در موضوعات و مناسبت‌های متنوع مانند (سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و...) انتخاب و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تحقق دیگر اهداف طرح، کتاب ها در قالب ها و روش های مختلف نظیر پوستر، خلاصه نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ، معرفی شده و با محوریت این آثار فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... انجام‌ می شود




  • جمشید چایانی - فرشته پیری