اگر عدد 1 را خودمان در نظر بگیریم ، وقتی هر روز تنها یک صدم ضعیفتر از خودمان عمل کنیم ، و زمانمان را به بطالت یا به کارهای غیر مفید بگذرانیم نتیجهدر طول سال تاسف بار خواهد بود!!
اما وقتی تلاش میکنی هر روز یک صدم بهتر باشی نتیجهای قابل قبول در طول سال دریافت میکنی
حال اگر تلاش کنی درصد بهتر بودنت را بالاتر ببری انگاه میتوانی نتایجی شگفت انگیز و باورنکردنی را انتظار اشته باشی
پس بجای تمرکز بر چیزی که نمیتوانی بر آن کنترلی داشته باشی ، روی ذهن و فکر خودت تمرکز کن و آن را به سمتی که می خواهی هدایت کن، همه چیز از درون تو به بیرون منعکس خواهد شد.
آیا کارمندان خود را میشناسید؟
روزی مدیر یکی از شرکتهای بزرگ در حالیکه به سمت دفتر کارش میرفت چشمش به جوانی افتاد که در کنار دیوار ایستاده بود و به اطراف خود نگاه میکرد.
کشتار ر سراسر ایران
جلد چهارم صحیفه سجادیه ، صفحه 209"”
عنوان کتاب |
ردیف |
اشوز دنگه |
1 |
ادب نبوی |
2 |
الگوی تنظیم رفتار جنسی |
3 |
انعکاس |
4 |
بچه هایمان به ما چه می آموزند |
5 |
پرسش و پاسخ دانشجویی |
6 |
تپه خاطرات |
7 |
تشیع در تاریخ |
8 |
حج از دیدگاه قرآن |
9 |
خاطرات شیطان |
10 |
دستور زبان جامع اسپانیولی |
11 |
راز مزرعه چهار آبگیر |
12 |
رزی و موسی – دوستان تازه |
13 |
رزی و موسی – نامه پدر |
14 |
رسم دلبری |
15 |
شاهنامه |
16 |
شب آفتابی |
17 |
شطرنج عشق |
18 |
شیوه های دیدن |
19 |
عطار |
20 |
عملیات فریب |
21 |
فرشته ها زیر باران |
22 |
قحطی بزرگ – نسل کشی ایرانیان |
23 |
قهوه استانبول نیکو می سوزد |
24 |
کهن دیارا : خاطرات فرح پهلوی |
25 |
مدافعان حرم |
26 |
مدافعان حرم(بادیگارد) |
27 |
مردی که پروانه شد |
28 |
معجزه عاشورا |
29 |
من گرسنه ام من تشنه |
30 |
کی از تاکیدات مهم امام(ره) که در برخی بخشهای مختلف این وصیتنامه به آن بارها از سوی ایشان اشاره شده، بیداری و هشیاری دانشجویان و دانشگاهها در نفوذ دشمن به دل کشور و دانشگاههاست.
در ادامه، به بخشهایی از این وصیتنامه امام خمینی(ره) که در آن دانشگاهیان مورد خطاب قرار میگیرند را میخوانید:
نقشه دشمن برای دانشگاه
و اما در دانشگاه نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزشهای خودی منحرف
کنند و به سوی شرق یا غرب بکشانند و دولتمردان را از بین اینان انتخاب و بر سرنوشت
کشورها حکومت دهند تا به دست آنها هرچه میخواهند انجام دهند. اینان کشور را به
غارتزدگی و غربزدگی بکشانند و قشر روحانی با انزوا و منفوریت و شکست
قادر بر جلوگیری نباشد و این بهترین راه است برای عقب نگهداشتن و غارت کردن
کشورهای تحت سلطه، زیرا برای ابرقدرتها بیزحمت و بیخرج و در جوامع ملی بی سر و
صدا، هرچه هست به جیب آنان میریزد
برای همیشه نگذاریم دانشگاهها به انحراف کشیده شود
پس اکنون که دانشگاهها و دانشسراها در دست اصلاح و پاکسازی است، بر همه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم دانشگاهها به انحراف کشیده شود؛ و هرجا انحرافی به چشم خورد با اقدام سریع به رفع آن کوشیم. و این امر حیاتی باید در مرحله اول با دست پر توان خود جوانان دانشگاهها و دانشسراها انجام گیرد که نجات دانشگاه از انحراف، نجات کشور و ملت است."
ایشان در ادامه به همه ملت وصیت کردند دانشگاهها را به نسل بعد بسپارند و تاکید کردند: " و اینجانب به همه نوجوانان و جوانان در مرحله اول، و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحله دوم، و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور در مرحله بعد وصیت میکنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه میدارد، با جان و دل کوشش کنید و دانشگاهها را به نسل بعد بسپرید. و به همه نسلهای مسلسل توصیه میکنم که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلامِ آدم ساز، دانشگاهها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ و پاسداری کنید، و با این عمل انسانی ـ اسلامی خود دست قدرتهای بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید
اساتید ما در مقابل غرب قیام کنند
امام خمینی (ره)همچنین به دانشگاهیان توصیه می کردند: "وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستانها و دانشگاهها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد. همچنین دانشگاهها خودکفا و مستقل باشند تا نیاز به غرب نداشته باشیم. جوانان ما، دانشمندان ما، اساتید دانشگاههای ما از غرب نترسند، اراده کنند در مقابل غرب قیام کنند و نترسند. اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست ما برود، همه چیزمان از دستمان رفته است.
دانشگاه مبدا همه تحولات است. از دانشگاه سعادت یک ملت و در مقابل سعادت، شقاوت یک ملت سرچشمه میگیرد
باید آنهایی که به این کشور علاقه دارند، آنهایی که به این ملت علاقه دارند آنهایی که خودشان وابسته نیستند و خدمتگذار ابرقدرتها نیستند، آنها همت کنند به اینکه دانشگاه را یک مرکزی درست کنند که مرکز علم و تهذیت باشد که همه تخصصها در خدمت خود کشور باشد نه اینکه متخصص بشود و با آن تخصصش ما را به دامن آمریکا بکشد.
آیا به نفع دانشگاه هست که جوانهای ما تحصیل نکنند؟ هر روز توی دانشگاه بیایند یک بساطی درست کنند. یک میتینگی درست کنند، یک اغتشاشی ایجاد کنند که جوانهای ما درس نخوانند؟ این به نفع کیست؟ به نفع مملکت ماست این؟ ما اگر دانشگاهمان خوب باشد دانشگاهمان صحیح عمل کند به نفع ملت است یا به ضرر ملت؟ خوب شما نمیگذارید که دانشگاه راه بیفتد این به نفع کی تمام میشود؟ این هم به نفع خارج. صحیحش را پیدا کند که ما در این مطالب هم محتاج بشویم به خارج
شرح دعای سحر
شرح حدیث جنود عقل و جهل
مصباح الهدایة الی الخلافة و الولایة
شرح چهل حدیث (اربعین حدیث)
سرّ الصلوه
کشف الاسرار
انوار الهدایة فی التعلیقة علی الکفایة
مناهج الوصول الی علم الاصول
المکاسب المحرمة
تحریر الوسیلة
حکومت اسلامی یا ولایت فقیه
دیوان اشعار امام(ره)
بی تردید هیچ دگرگونی و انقلابی بی ریشه و علت پدید نمی آید و بسترها و عواملی در شکل گیری آن مؤثر است. قیام 15 خرداد نیز جنبشی ماندگار و اثر گذار است و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود. این قیام، سر آغاز تحوّلات و دگرگونیهای شگفت آوری شد که به حق می توان از آن به عنوان «یوم اللّه» نام برد
دستگیری امام خمینی (ره)
در سحرگاه 15 خرداد 1342، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بیآلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی (ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبندهای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بودند، دستگیر و به زندانی در تهران منتقل شدند
قیام پانزدهم خرداد قم
پس از انتشار خبر دستگیری امام (ره ) در پانزدهم خرداد 1342، بسیاری از مردم قم، به منزل ایشان رفتند و به اتفاق فرزندشان، حاج آقا مصطفی ، در حدود ساعت شش بامداد، به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت کردند. پس از مدتی، صحن مطهر و خیابان های اطراف، لبریز از جمعیتی شد که شعار "یامرگ یا خمینی" را با هیجان شدیدی تکرار می کردند. در همان زمان، علما و مراجع وقت هم با صدور بیانیه هایی، خواستار آزادی فوری حضرت امام (ره )شدند.
در حدود ساعت ده صبح، با ورود نیروهای مسلّح برای تقویت نیروهای شهربانی قم، تیراندازی و رگبار مسلسل ها شروع شد و تعداد زیادی از مردم زخمی شده یا به شهادت رسیدند. شدّت تیراندازی به حدّی بود که امکان انتقال زخمی ها و اجساد شهیدان نبود و این کشتار، تا ساعت پنج عصر ادامه یافت.
حمام خون درتهران
درپانزدهم خرداد 1342، مردم تهران هم چون سایر شهرها، در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره ) به خیابان ها ریختند و قیام خونین خویش را آغاز کردند. سیل خروشان کشاورزان غیور و کفن پوش ورامین، دهقانان کن و نیز مردم جماران به سوی تهران سرازیر شد. انبوه جمعیت بازاری، بار فروش، دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، با فریادهای رعد آسای "یا مرگ یا خمینی" و "مرگ برشاه" تهران را به لرزه درآورد. شاه که در برابر قیام قهر آلود ملٌت، تاج و تخت خود را درحال زوال می دید، با رگبار مسلسل به جنگ ملٌت مظلوم رفت و تهران را در پانزدهم خرداد 1342، به کشتارگاه مخوف و حمام خون تبدیل ساخت
راه پیمایی در سایر شهرها
در روز پانزدهم خرداد 1342، در بیشتر شهرها، درگیری، راه پیمایی، برگزاری جلسات و نیز سخنرانی بر ضد رژیم و اعتراض به دستگیری امام صورت گرفت. در بعضی از شهرها مانند شیراز، تبریز و مشهد، اعتراض از شدٌت و گشتردگی بیشتری برخوردار بود که در اثر این حوادث، تعداد زیادی کشته، مجروج یا زندانی شدند